lunes, 1 de septiembre de 2008

ROCA GRIS (Via Koyaniskatsi V+)

OCTUBRE 2008. "La Roca Gris és una agulla força visitada per la seva quantitat de vies bonica que hi ha."

Avui Dissabte, en Pere Munta, la Cris, en Ferranet i jo decidim anar a Montserrat Sud, i més concretament a la zona de Vinya Nova a la Roca Gris. Jo i en Pere sortim de Mataró i hem quedat amb la Cris i en Ferrante al Bruc, dons ells han fet nit a Montserrat.

Ens anem primer de tot a fer un bon esmorzar per agafar forces i tot plegat marxem direcció Vinya Nova.
Agafem material i fem la aproximació fins a peu de via. Nosaltres decidim fer la "Koyaniskatsi" (V+) i després del tercer llarg la empalmarem amb la "Esparraguera". La Cris i en Ferran faran la "Esparraguera" (V+).
Una vegade localitzem l´inici de la via pujan per la canal i a pocs metres a mà esquerra, ens disposem a començar.

L1: (V) Primer llarg un pel finet al principi de la via però la resta força facileta i ben equipada, sense més pretensions. la reunió ben equipada. Acontinuació pujo jo fins arrivar al meu company.

L2: (V). Segón llarg força maco i ben equipat però aprofito per posar algun cacharro. Al final d´aquest llarg acaba amb una placa un pel desequipada però a mà esquerra al costat de la fisura hi ha un clau. Llàstima que no l´he vist fins una vegada a la reunió. La reunió un pel lletxota e incòmoda al costa d´un petit arbre.

L3: (V+). Aquest llarg el fa en Pere dons no està gaire ben equipat. Trancorre per una fisura força xula encara que al principi ens fa dubta. Aprimera vista veus per sobre teu una fisura però no es aquesta. S´ha d´anar un pelet a la esquerra, un parabolt i continuar recta fins anar a parar a una fisura (en Pere posa un friend i tascó) i ja a continuació a la dreta fins arrivar a la fisura principal. Continua recta cap a dalt tot equipant amab tascons i friends ... però al final de la fisura no troba la reunío, o mes aviat se la salta i quan hem dono conta ens quedem sense corda. Vaja !!
En Pere decideix improvisar una reunió a pocs metres de la reunío de l´ultim llarg. Quin cangelis !!!
O sigui que hem toca anar a patir una miqueta, dons saber que és una improvisatció de reunió no fa gaire gràcia, però és el que hi ha. Vaig pujant i recollint tots els trastos i quan arrivo a l´alçada del Pere directament el salto per anar a buscar la reunio d´adalt. Salvats !!!

L5: (IV Desequipat). Aquí hem arrivat a la reunío de la "Esparraguera".Una vegada reunits, decideixo fer l´ultim llarg per practicar a posar cacharros, però esclar, això de que no hi hagi cap chapa no hem fa gaire gràcia, encara que sigui facil. Trancorre per una fisura molt evident i facil per anar posan coseta però tot així ho paso malament. Menys mal que és curtet, uns 10 metres i per fi arrivo adalt. Tot seguit puja en Pere i ens trobem amb la Cris i en Ferran.

Prova aconseguida, i tot seguit caminem uns 100 metres per la carena fins trobar una fita gran i fem el ràpel per la via "Urquiza-Olmo".
Prenem el camí de retornada i amb poca estoneta tornem al parkin de Vinya Nova per acabar la jornada d´avui.