jueves, 10 de mayo de 2012

COLL D´ESTENALLES-FONT FREDA (S. LLORENÇ DEL MUNT)

Avui dijous faig aquesta petita sortida per coneixer una miqueta i deixar-me sorpendre cada día d´aquest parc. Avui m´arrivo fins el Coll d´Estenalles on hi ha el punt d´informació.

Avui m´arrivaré fins la Font Freda a mig camí de la travessa fins a Mura, que aprofita l´itinerari senyalitzat com "Els 3 Monts", aquest itinerari de 106 km dividit en sis etapes que recorre desde el Montseny, passant per S. Llorenç del Munt i fins arrivar a Montserrat. POtser m´animo a fer-ho algun día d´aquest.

Bé, surto de davant mateix de la oficina de turisme i començo a enfilar-me, suaument direcció "La Mata" disfrutatn en tot moment del paisatge i bones vistes.

Avans d´arrivar a "La Mata", una mena de casa de colonies o ho semnbla dons està ple de nens, paso per una mena d´embassament ben maco. Tot seguit deixo enrera la petita Ermita de Sant Jaume per continuar per la pista molt agradable. Haurem d´estar atents per agafar, senyalitzat, el camí a la dreta amb la indicació de Font Freda. Uns 700 metres de corriol amb ombra i en baixada fins arrivar a la Font ... on podem refrescar-nos.

Reposem i desfem el camí que hem fet, per just avans d´arrivar a la pista principal, trobem un petit indicador a mà dreta d´Avenç de la Font Freda, fem una ullada i retornem al corriol per a continuació enllaçar amb la pista principal que ens durà de retorn a Coll d´estenalles.
Petit itinerari però molt agradable de fer, amb un desnivell petit que es fà facilment.

FONT FREDA (COLL D´ESTENALLES)
PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L´OBAC

PUNT D´INICI: Coll d´estenalles
RECORREGUT: Més o menys uns 3 km anar i tornada.