martes, 1 de abril de 2014

ESCALADA A ALQUEZAR (SOMONTANO, OSCA)


Hem deixat enrera la primavera i un dels sectors que hem visitat ha sigut Alquezar. Potser tot i que els sectors predominants son durs, trobem un molt aprop de la colegiata que ens permet als humans escalar i disfrutar ... aquest sector és el Monchiriguel.

Per la seva orientació oest ens permet escalar al mati a la ombra pero si anem a les tardes com nosaltres hem acostumat  a fer aquesta primevara també ho podrem fer i a última hora el sol s´amaga darrera de les edificacions del poble .... d´aquesta manera la calor no la notarem gaire.


 
 

 



 
 I aquells que tingueu nivell trobareu altres sectors increíbles on posar-vos a proba i fins i tot al refugi un rocòdrom que podrem utilizar en temps de pluja o on fer maniobras o cursos de formació apart dels serveis propis d´un refugi.



 
 


 

 
ALQUEZAR (SOMONTANO, OSCA)
 
Ubicación del Municipio en el mapa de Aragón: Perteneciente a la provincia de Huesca el municipio de Alquézar se localiza al noreste de la Comarca del Somontano de Barbastro, ocupa una zona de transición entre las Sierras Exteriores Pirenaicas y la Depresión del Ebro, concretamente la falda meridional de la Sierra de Sevil.
Por causa de su situación geográfica, el municipio de Alquézar tiene un clima entre continental y mediterráneo. Caluroso y seco en verano y frío en invierno.Las precipitaciones oscilan entre los 400 y 600 milímetros son más frecuentes durante el otoño y la primavera.

Según el relieve y orientación se dan varios microclimas, apareciendo fenómenos de inversión térmica claramente apreciables en los barrancos.




No hay comentarios:

PETRACHEMA (2371 MTS)
PIC PERIC (2810 MTS)