domingo, 10 de agosto de 2014

Via 98 Octanos (135 mts, 6a) Magdalena Superior, Montsrrat

Aquesta via diuen que és un Cavall Bernat en petit ... la sensació de "tobogán" a mida que vas fen metres i miras enrera és acollonant i amb vistes al Monsetir ... un bon regal !!

Avui venim dues cordades i dos dels nostres companys mai havien estat a MOntserrat. NOmés cal veure les cares quan arriban per donar-se conte que estant meravellats amb el que és Montserrat. És molt més que escalar ... la magia del monestir, la gent, els turistes, els refugis, els teleférics ... tot, completament tot té de quelcom especial ...

Que cal dir d´aquestaa via ... dons que tot i que la equipació és generosa, el 6a ... és un 6a ... verticalitat tot i que les presses les trobes ... apreta però és brutal !!!

Per accedir a la via agafem la canal que hi ha entre la Gorra Frigia i la Magdalena superior i alsj pocs metres, a la Esquerra trobem l ´inici de la via. Els parabolts de color groc son la insignia de la via.
Al davant ja veiem la tònica de la via, un super tobogán que va de menys a més, d´un III+ , passant pel IV+ per continuar pel 6a ... i un últim llarg de IV+ per arrivar al cim.

Fem dues cordades, jo amb la Ines que será la nostra primera via llarga que farem junts i pel darrera en Ramón i la Marian. Amb la Ines desde el primer momento la complicitat és present i fins i tot fa un primer llarg de primer tot i que és aquesta via  la tercera que fà ... però va sobrada !!!

Una via que et posa les piles en unes de les zones més maques de Montserrat, una via aconsellable que no decepciona, una via 10 !!!

VIA 98 OCTANOS (140 MTS, 6a)
MAGDALENA SUPERIOR, MONTSERRAT

APROXIMACIÓ: Desde el monsestir prenem el camí dirección S. Jeroni pel pas dels francesos. A l´alçada del desviament del refugi a S. Benet, prenem el camí a ma Esquerra que ens durà a peu de Gorros. NOmés caldra situar-nos entre el Gorro Frigi i la Magdalena. Prenem la canal entre aquestes dues aguelles i alsj pocs metres de pujar, a mà Esquerra trobem la via amb parabolts de color groc.
LA VIA: Recta amunt !!! Seguint sempre els parabolts que ens duran sense cap mena de perdura a les reunions força còmodes. L¨ultim llarg amb tendencia a la dreta reseguint el parabolts. DESCENS: En dos ràpels per la vessant sud.