viernes, 11 de julio de 2014

Via Caspa i Caries (320 mts, V)

Feia temps que tenia aquesta piada pendent. La varem realizar per semana santa amb la meva familia GEAMM. Ports ... HOrta de S. JOan ... un indret d´aquells que molta gent potser ni coneix i és d´aquells indrets que enamora. La seva tranquilitat, els seus pobles, l´aigua, la roca ... tot això en un espai únic.

De les moltes activitats que es poden realizar en aquest espai nosaltres sempre acabem amb la nostra gran passió ... la roca. Tot i així ... hem caminat, hem fet barrancs, hem fet familia però com no ... hem escalat !!!

Marxem a fer aquesta via aprop dels estrets, a la Gronsa Sud, una via molt fàcil per disfrutar de l ámbient i fins i tot és tan fácil que ... bojeria potser però fem la mateixa via quatre cordades de cop ... no gaire aconsellable però anat així ... divertit.

L´accés evident, desde el parking anem a buscar el riu fins arrivar a les parets. Arrivar al primer llarg és una grimpadeta fácil que no cal asegurar però ... no cal badar. És divertida fins i tot. Apartir de trovar el primer parabolt ... disfrutar !!!

Descripció de la via:

L1 (50 mts, III) Per arrivar al primer llargahaurem de pujar grimpant uns 70 metres fins arrivar un visible sostre.
L2 (25 mts, II) Recte amunt sense cap mena de dificultat.
L3 (IV, 35 mts,) També recta amunt sense cap mena de dificultat.
L4 (III+ 45 mts) Aquí no tirarem recta tot i veure un parabolt. Anem dirección Esquerra a buscar un bosquet on trobarem la reunió hipercòmode.
L5 (IV+, 45 mts) Aquí ja comencem a escalar de veritat tot i la baixa dificultat.
L6 (V-m 40 mts)Recta amunt i escalant força agradable, fins arrivar a la reunió.
L7 (IV+ 35 mts) Sortirem amb tendencia a la dreta.
L8 (V-, 25 mts) Marxem flanquejant a la dreta. Potser caldra posar un cinta ben llarga per a continuación amunt. Potser aquí tenim un paset on haurem de superar un petit sostret. Apartir d´aqui anar a buscar la última reunio.
DESCENS. Anem a la Esquerra fins trovar una savina on muntarem un ràpel d´uns 35 mts. Els mes atrevits podrán baixar desgrimpant. Una vegada arrivem al coll agafem una canal evident que ens dura cap als estréts a mà Esquerra i d´aqui al cotxe.

INFORMACIÓ  http://loport.org/

De manera molt simplificada podem dir que cada una de les tres comarques que formen part del Parc ens ofereix una porta d’entrada diferent a l’espai que val la pena explorar.
Us convidem a visitar els pobles dels Ports i a passar pels centres d’informació del Parc abans d’accedir a l’espai natural, d’aquesta manera podreu planificar amb garanties la vostra visita i coneixereu a través dels espais museogràfics la rellevància dels valors naturals i culturals que van motivar la seva protecció.
Baixeu-vos el mapa oficial dels Ports.

Accés al Parc per la Terra Alta

El Cap de l’Ecomuseu dels Ports, a Horta de Sant Joan, actua com a centre d’informació del Parc Natural. Des d’allí us adreçaran als llocs d’interès de la zona, com per exemple la Franqueta i els Estrets. A Arnes també teniu un punt d’informació del Parc anomenat el Molí de l’Oli.

Accés al Parc pel Baix Ebre

A Roquetes es va ubicar la seu administrativa del Parc Natural dels Ports i el Centre d’Informació del Baix Ebre, amb l’exposició «Geoports». Des d’aquí s’accedeix al punt més alt del massís dels Ports, el cim de Caro. Altres punts d’interès són la vall d’Alfara i la de Paüls.

Accés al Parc pel Montsià

A la Sénia hi ha el Centre d’Informació del Montsià i una exposició dedicada a la vida als Ports. L’accés al massís es pot fer pel barranc de la Fou o pel de la Vall, ja al terme de Mas de Barberans.